Dag 2

Vandaag hebben Debbie en ik appart gewerkt. we gaan dus ook allebij even ons eigen verhaaltje vertellen haha.

JOYA:

Vandaag begon de dag lekker rustig. De boer was even weg dus Debbie en ik mochten beginnen met alles schoon water geven, overalnieuw stro neerleggen, alles hooi geven, alles voeren en een aantal lammeren de fles geven.

Toen we hier mee klaar waren ging Debbie samen met de boer weg en ben ik achter gebleven met onze onverstaanbare Ken.

Als eerste gingen we alle ooien het land op gooien en daarna gingen we de andere groepen voeren.

Haha leuk he al die billen op de foto.

Zien jullie misschien ook iets vremds aan de foto?

Er is een ooi aan t lammeren haha. Toen we klaar waren met voeren zei Ken dat we over een uurtje wel terug zouden komen om te kijken of ze bevallen zou zijn.

In de tussentijd gingen we alle koeien voeren en alle hokken schoon stro geven.Toen ik de balen stro aan t halen was zag ik ineens eenverstopt eendje dat op eierenzit echtlief.Dus ik mocht natuurlijk op de lastige manier balen stro halen.

Nadat het me gelukt was de balen stro te pakken ging ik naar de koeien toe om daar op te strooien.

kiekeBOEH!!!!! jeetje ik schrok me helemaal wezeloos toen ik t hok in wilde rennen en dit enorme beest ineens voor me neus stond (a).

Na dat we klaar waren met de koeien ging ik weer even berg beklimmen om te kijken of erooien gelammerdhadden EN JA WEL HOOR !!! 3 OOIEN ZELFS en alle 3 een tweeling.dus ik kon 3 x achter elkaar berg op en af lopen. En natuurlijk wilde de moeders niet mee lopen dus kon ik ook steeds weer terug gaan om de moeders te halen.

En toen het uurtje om was gingen we bij de ooi kijken. en ze was nogsteeds niet bevallen dus Ken zei tegen me you help her. Dus ik uitleggen dat ik t nog nooit eerder had gedaan en graag wilde dat hij er bij zou blijven. Zegthij gewoon: its no deal just put your hand in it.

Dus ik doen wat hij zei en het was idd no deal. na wat gewrik en een lam dat steeds zijn poten terug trok heb ik vandaag toch mijn eerste lammetje op aarde gezet JEEEEEH!!

Na dit alles had ik een uurtje pauze en daarna zijn we naar een andere stal gegaan om alles te voeren en de lammeren de fles te geven. o en Ken had vandaag 2 jasjes gemaakt voor 2 lammetjes. Heb er helaas geen foto van kunnen maken maar dat komt morgen wel. maar voor degene die toch willen weten hoe het er ongeveer uit ziet hier een voorproefje:

Hiermee is mijn dag eigenlijk wel een beetje ten einde gekomen. Heb net uiteraard weer heerlijk gegeten en ga zo me bedje maar in. Ik heb overal spierpijn. Zelfs mijn vingers hebben spierpijn! Door al dat bergbeklimmen heb ik ook zeebenen gekregen. Zodra ik op een rechte grond sta heb ik steeds de indruk dat ik omval.

DEBBIE:

Nadat we de schapen vers water etc. Hadden gegeven moest ik mee met de Boer ergens richting de kust om ooien te halen die rond 4april moeten bevallen. De rit daarheen duurde 2,5 uur. Gelukkig praatte de boer veel, zodat ik bijna niks hoefde te zeggen.

Toen we daar aan kwamen moesten we eerst een hok klaar zetten, waar de schapen in konden. Vervolgens gingen we met de Pick-up naar de schapen toe. Daar aan gekomen vroeg de boer aan mij van ; heb je wel eens autogereden.. dus ik van uhh een paar keer in m'n moeders auto..... De boer okee rij de pick-up maar naar beneden, en weg was hij met Ritchie de hond... Gelukkig ging alles goed en ben ik veilig beneden gekomen met de Pick-up, die vele malen groter is dan mijn moeders auto. Het was nog makkelijk ook!

Daar beneden moest ik even wachten tot de schapen naar beneden kwamen. Het mooie was dat Ritchie het weer volledig verprutste en de boer weer lekker aan 't schelden was op die hond.

Toen de schapen een maal beneden waren, moesten we ze nog sorteren, omdat de boer er maar 46 mee kon nemen en de helft van de schapen van een andere boer waren.

Uiteindelijk was dat allemaal gelukt en konde de rest van de schapen weer terug naar het land.

Daar verprutste Ritchie het natuurlijk weer, dus kon ik leuk een heuvel op gaan rennen om snel de hekken open te doen, omdat anders de schapen de weg op zouden rennen.

Vervolgens waren de schapen het land op en zei de boer 'I'llbe right back'... ik heb uiteindelijk een half uur staan wachten in die koude wind, omdat een schaap het schrikdraad had gesloopt en de boer dat even ging maken.

Nou daarna gingen we dus naar beneden om de overige schapen in de trailer te laden. Dan denk je weg te kunnen zijn 2 van de 6 banden van de trailer leeg... dus die moesten worden opgepompt. In de tussen tijd at ik maar even iets, want dat had ik ook nog niet gedaan. We reden uiteindelijk om3 uur weg.

Je zou toch denken dat als je de heen weg er 2,5 uur over hebt gedaan dat dat de terug weg ook zo is, maar nee. Die stoere pich-up truck had het toch heeel moeilijk toen hij de heuvels op moest met 46 schapen er achter, hij stond elke keer bijna stil.

We waren dus 18:00 uur terug. Toen konden Joya en ik ons eigen gang weer gaan. Het mooie is dat Joya over 2/3 dagen ditzelfde mag gaan doen, aangeziendit niet alle schapen waren! (SUCCES JOYA!)

JOYA:

Haha ja Debbie dat denk jij, maar ik ben mijn reistabletten vergeten dus ik ga echt niet 2 a 3 uur in een auto zitten die van links naar echts slingerd dus je mag weer gaan moehahaha.

Reacties

Reacties

larissa

haha ik ben echt blij om te horen dat je het naar je zin hebt

en echt super gaaf om te zien hoe dat lammete er uit ziet

P.s. mooie foto's

Mariëlla

Hahaha jullie hebben er weer een leuk verhaal van gemaakt hahaha ik heb nu ook zo een reismee ding hahaha de naam is inWales.reismee.nl haha xD

mama kitty

Hoi meis. onwijs leuk je verhaal , je kan leuk schrijven.En wat leuk dat je eerste lam geboren is. "No deal".Hahaha
He Deb,das lachen jij in een pick-up, zal je moeder blij mee zijn.Wat maken jullie toch leuke dingen mee."Ones in a lifetime".Ik zie dat jullie Engels met stappen vooruit gaat,haha.Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.Slaap lekker en dikke kus mama

Nicole

Hoi meiden.

Dat vond jij zeker heeeel vervelend he Debbie, om auto te mogen rijden. Nou, ik vind het leuk voor je hoor !!!!!!
Joya, gefeliciteerd met de geboorte van je 1e lamb !!!
Klinkt allemaal heel erg leuk daar.
Ondanks het harde werken en de spierpijn....wens ik jullie heel veel fun, maar dat gaat wel lukken zo te horen.

XXXXXmama

Astrid (moeder Mariella)

Hoi meiden,

Ook jullie maken al een hoop mee, leuk hoor. Je zou niet zeggen dat jullie er nog maar net 3 dagen zijn hahaha.
Heel veel plezier nog en de hartelijke groeten. Astrid

tonna

hoi meisie van harte gefeliciteerd met de geboorte van lammie ben jaloers op je zou daar ook wel willen werken en met al die lieve lammetje leukkkkkkkkkkkk kan wel merken dat je een kleinkind van tonia bent je schrijft net zo leuk annie mg smit hha ha nou tot morgen dan maar dike kus tonna

Daantje

hooi zusterfiguur, egt cool wat je allemaal meemaakt daarzo ik wil er ook wel heen :p
kom maar weer snel thuis want ik heb niemand om tegenaan te zijken ahaha grapje

xxxje liefste broertje

jasper

hey lief blij dat alles goed gaat daarzo het is best wel saai zo zonder jou,nog even een paar weken door bijten,
ik kan niet wachten om ons eerste kind te zien tussen een heerlijk pitta broodje met extra knoflooksaus:p

spreek je vanavond xxxxx ly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!