Dag 3 Debbie

Debbie:

Vanochtend hebben we natuurlijk eerst ontbeten. Daarna ginegn we naar de stal om vervolgens weer hetzelfde te doen als elke dag... Het verveelt nu al en dan moet ik nog 4,5 weken... We gaven ze eerst even vers stro, vervolgens vers hooi en toen vers water. Daarna konden de loslopende ooien eten en het land op en de ooien in de pen ( kraamhok) kregen ook eten en bleven waar ze zaten. Vervolgens konden we weer zakken vullen met voer voor de koeien, loodzwaar ook zo'n zak. Ah fijn, toen had de 1e stal met koeien voer en konden we naar de 2e en 3e stal gaan (zelfde ritueel..). Toen de koeien klaar waren konden we weer die heuvel op lopen om te kijken of er ooien aan het lammeren waren, maar nee.

Later zagen we van beneden dat er 2 kleine koppies rond dwarrelden, dus ging ikmaar even die 2 lammetjes halen (weer die heuvel op), Gelukkig liep de moeder haar kinderen achterna, dat was bij Joya eerder wel anders. Na de lunch ging Joya mee met de boer en bleef ik achter met de andere man die daar werkt. Toen mocht ik leuk lammetjes met de moeders op het land zetten.... Leuk als een moeder haar lam niet volgt..... na dat een aantal keer gedaan te hebben moest ik weer stro gooien in de stal, die balen zijn ook zwaar, ze hebben hier natuurlijk nog nooit van kruiwagens gehoord. Vervolgens mocht ik weer die heuvel op om te controleren of er nog ammetjes waren geboren. Dat was niet zo alleen een lam was bezig om te bevallen, dus ik roepen naar die boer beneden( die heerlijk op de quad een sigaret aan 't roken was) om te vragen wat ik moest doen, zegt hij laat maar gaan kom maar naar beneden en ga maar de stal op strooien. Dat was wel even raar aangezien ze op school altijd vertelde dat je er bij moest blijven... Gelukkig konden tot nu toe alle schapen het alleen af. Oja behalve die van Joya. Toen later dat lam geboren was kon ik alle schapen van boven naar beneden halen EN JA HOOR daar was Ritchie weer om het te verprutsen... Gelukkig is het verder een leuke hond en kan ik er wel om lachen

Tongue out
. toen alle schapen weer veilig in hun stalletje stonden kon Joya even een aantal lammetjes melk geven en werden we daarna alleen gelaten om even op een schaap te letten die nog aan het lammeren was (hetzelfde schaap als op de heuvel, kreeg een tweeling). Uiteindelijk heb ik even geholpen met dat lam , aangezien het vlies niet brak en hij anders zou stikken. Daarna moet de navel worden ontsmet en krijgen ze een pilletje (antibiotica). Daarna zijn we maar naar binne gegaan om te eten en dat was ons dagje wel weer.

Reacties

Reacties

Mick

Hey deb,
Lachen met die hond heeft hij belgische ouders haha.
Ik kom wel ff met storm dan hebben we pas n feestje.
Kijk je wel uit daar zo te lezen hebben ze vruchtbare grond daar met al die 2lingen die geboren worden.
Wat zal jij n top conditie krijgen van al dat klim/sjouw werk.Kan je die berg niet op met die quad trouwens.
Have fun daar. Groetjes mick,Fred en Mitchel

mama kitty

Lekker ff met je op de skype gezeten. voor zo heerlijk slapen.xxxx mama&fred.xxxxxxxx

Larissa

Heii meis

Awh arme jij je komt terug als een body builder haha. Ben je straks sterker als mij .
Het komt wel goed allemaal en die rituelen komen goed word je straks nog een echt boerinnetje

En als e terug bent gaan we leuke dingen doen

Xx lieverd en alvast welterusten en jij ook jota

Xxx
Larissa

Nicole

Haha die Jasper...hun 1e kindje tussen een broodje.
aaaaaaaaaaach.
Net lekker geskyped alsof je bij me in de akmer zit.Ben dilectisch geloof ik....ik bedoel KAMER.
Lieverd, ik hoop dat je morgen een leuke dag heb en ik spreek je morgen weer.

XXXXXX mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!