dag 5

Nou vandaag begon de dag zoals iedere dag, niks bijzonders. Nadat we een uurtje bezig waren vertelde ken dat er een ooi aan de andere kant aan het lammeren was en of we misschien mee wilde want de bevalling lukte niet helemaal. Dus wij daarheen en daar aangekomen sprong de ooi en op rende volgas weg, ja en nu de ooi zoeken tussen de andere 50 die er precies het zelfde uit zien.
Na even flink zoeken hadden we haar gevonden en toen begon het vangen haha. nadat dat allemaal gelukt was en ze op haar zij lag, ging Ken haar even opvoelen, toen vroeg hij aan Debbie en mij of wij het wilde proberen.
Dus ik zei laat debbie maar want die heeft het nog niet gedaan. Dus ken vertelde in zijn best verstaanbaar makende engels dat let lam met zijn hoofd terug lag en zijn poten ook. dus wij dachten dat zijn voorpoten recht langs zijn lichaam zaten en zijn kop terug was geslagen, na veel voelen snapte Debbie er niks meer van en ze gaf het op.
Toen nam Ken het weer over. Na een minuut of 10 kwam eindelijk het lam tevoorschijn.
Toen het eruit kwam, kwamen we tot de conclussie dat het lam met zijn kont naar ons toe lag en zijn achterpoten onder zijn lijf had,( ik vind het niet zo gek dat Debbie dan niks heeft kunnen voelen) maar nadat het lam eruit was wilde het niet ademen. Dus Ken op dat ding slaan, ermee slingeren en sto in zijn neus stoppen zodat het zou gaan niezen gebeurde er nogsteeds niks EN JA HOOR TOEN GEBEURDE HET KEN GAF HET LAM MOND OP MOND BEADEMING GATVER!!! Ik denk dat die man echt van zijn werk houd. nadat dit alles wilde het lam ademen maar er zat niet veel leven in dus nam Ken hem mee het huis in om m op de verwarming te zetten dus ik dacht bij mezelf. dat wordt shoarma vanavond .

Toen dit alles gebeurt was ging er een andere ooi lammeren en moest Ken ook helpen. Dit ging gelukkig allemaal vrij snel. om een uurtje of 11 gingen Ken, Debbie en ik weer naar achteren toe en ging Ken weer 2 lammetjes villen BLEH. Toen hij met de eerste klaar was vroeg hij aan Debbie en mij of wij de andere wilde doen, ik dacht bij mezelf als ik dit doe ben ik gelijk vegetarier, en vlees is veel te lekker om vegetarier te zijn dus nee. Debbie wilde gelukkig ook niet en moest Ken het toch zelf doen allemaal. Hierna moesten Debbie en ik 2 lammetjes halen die een het jasje aan zouden krijgen.

Toch leuk hoe die moeder ooien zo snel een vreemde am accepteren dat de huid van hun eigen lam om heeft. Ik denk zelf dat ik dit nooit zou doen, ik zie het al helemaal voor me, een moeder die net bevallen is en waarvan het kind dood is dat ze dat kind even snel villen in 3 minuten en het bij een ander kind aan trekken, haha.

Maar goed. na dit alles gingen we hier en daar wat voeren en alles opstrooien en om half 2 gingen we eten. na het eten zei Cainwen dat ze wilde dat wij met heer mee gingen naar de winkel want ze wist niet wat we allemaal lekker vonden en wilde kaas we nou wilde hebben. Dus wij met haar mee en toen we in de winkel stonden HADDEN ZE GEWOON LEERDAMMER KAAS echt cool! ook gingen we eventjes opzoek naar sokken en laarzen voor mij want echtwaar mijn termolaarzen waren alles behalve thermo. er lag een plas water in en ze waren super ranzig. dus ik heb nu super leuke laarzen gekocht LOOK :

Toen we om 4 uur weer terug waren op de stal lachte Ken me uit en zei hij dat alle ooien voor me weg zouden rennen maar helaas, alle vrouwen wilde zulke schoenen hebben haha! daarna gingen we de ooien van het land halen EN JA HOOR RITCHIE DEED HET VOOR HET EERST EEN KEERTJE GOED!! Toen dit gedaan was zagen we de boer op de quad zitten met een touw erachter en proberen vooruit te komen met dar ding, Dus Debbie en ik kijken wat er aan de hand was, bleek het dat er een oude koe was uitgegleden en nietmeer overeind kon komen. maar met een beetje quad en Ken hulp lukte het wel.

D

aarna gingen we naar de andere stal toe om daar nog eventjes te voeren. Maar al vanaf de eerste dag dag we daar komen ligt er een ooi in een hok alleenmaar te liggen. Dus ik vroeg me af wat er gebeurt zou zijn en toen vertelde de boer dat in begin oktober hij aankwam bij de stal de ooi lag te slapen en nietmeer wakker wilde worden, dus hebben ze haar naar binnen gedragen en na een paar weken werd ze weer wakker ( die heeft dus gewoon in coma gelegen ) en sinds dien wil ze niet meer opstaan. Toen zei Debbie van zo ik vind wel dat ze goed voor de ooi zorgen en haar niet gelijk laten in slapen. ik dacht echter: jezus hebben jullie nou echt het geld niet om dat ding in te laten slapen. toen we om 6 uur weer thuis waren en ik mijn laarze wilde schoonspuiten, kwam ik tot de grote schrik dat ze helaas niet meer schoon wilde worden hahaha!

Toen heb ik snel mijn spullen gepakt om een douche te nemen maar het eten stond al op tafel, het was helaas niet de shoarma zoals gehoopt maar het was pizza met patajes!! lekker!

Reacties

Reacties

Nicole

Hello boerinnekes,

Weer een hoop meegemaakt, lees ik.
Het is wel dubbel daar zeg. Lammetjes villen en een ooi alle kans geven ....
Mooie laarzen trouwens Joya !!!!
Heb jij ook nog nieuwe laarzen gekocht Debbie?
Nou meiden, ik hoop dat jullie zo lekker slapen en ben benieuwd naar het volgende verslag !!!!!
Je kan leuk schrijven Joya !!!!
W8 op je 1e boek.....Sheep adventures in Wales bij Joya Franken.

XXXX mama/Nicole

Willy

wat een leuk verhaal je kan het goed vertellen wat er allemaal bij jullie gebeurd .Je hebt erg leuke laarzen gekocht staan je goed slaap lekker straks.

xx Willy

Mariëlla

Haha leuke laarzen Joya! Doe je ze voortaan aan op school^^
Jullie hebben er weer een leuk verhaal van gemaakt! haha eej trouwens.. kelly van os, Ismay en ik willen maandag een vrije dag nemen.. we kunnen alle 3 naar llandridod gebracht worden.. misschien leuk als jullie ook kunnen komen?:D Ik hoor t wel! xx Minimuis

Mick

Wat n verhaal weer zeg. Geweldig. Ik zie dat hoofd van deb voor me als ze zegt Joya kom is ik zie iets geks hier.
Bizar trouwens dat van die dode lammetjes villen en er een jasje van maken.Tja moeder natuur is soms wreed maar kan ook heel mooi zijn gelukkig maar.

Metha

Wat een verhalen.Wel zielig soms en erg bloederig.Maar ja, wij stadsmensen zijn niets gewend en voor de boeren is het heel gewoon.Wanneer zijn jullie vrij?en wat gaan jullie dan doen? Zijn er leuke winkels in de buurt? Jullie vermaken je vast wel.Ik kijk uit naar jullie [Debbie?] volgende verslag.

Oma van Debbie xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!