dag 10

dag 10 is weer voorbij,

Zoals altijd t zelfde werk gedaan en smiddags niks uitgevoerd.

's Middags hadden we wel eventjes dat we wat konden doen wat helemaalin het 100 liep.

We moesten 9 ooien met hun 2 lammen in een grote trailer stoppen en naar een andere plaats rijden,

Het was zo een trailer die je in 2e kan splitsen dus Debbie op haar hurken zitten en ik die ooien met hun lammetjes in de trailer werken. toen we al zeker 7 ooien erin hadden gedaan wat gelukkig allemaal goed ging moesten de laatste 2 er nog in. dus de boer en ik komen aangelopen met de ooien en hun lammetjes en Debbie doet het durtje open. en ja je raar het al. alle ooien rende er volgas uit! dus alle lammetjes schreeuwen ( gelijk koppijn natuurlijk ) en de ooien de straat op rennen en wij erachteraan. Uiteindelijk na een kwartier hadden we ze er allemaal in. Helemaal bezweet natuurlijk door het warme weer. Uiteindelijk reden we naar de andere plek toe waar we ze moesten lozen en we deden de deur open, stond er een ooi zowat dood te bloeden. Het bloed van een ooi ziet er echt raar en donder uit. Het is bijna paars haha. maar geen probleem natuurlijk, gewoon het land op. maar de lammetjes stonden in het achterste stuk van de trailer en alle moeders in het voorste stuk dus alle moeders kwamen eruit en gingen gelijk grazen haha. toen moesten de lammetjes er nog uit, een hele kunst zoiets haha. Toen we ze er eindelijk uit hadden stonden ze alle 18 om 1 ooi heen te schreeuwen dus die ooi natuurlijk helemaal van slag want die wist gelijk nietmeer wie haar kind was.

zegt de boer o geen probleem we kijken vanavond wel.

Toen dacht ik bij mezelf, waarom heb ik dag 1 dan achter een ooi aan staan rennen terwijl jij ze nu gewoon los laat zo.

maar ik was er alleenmaar blij om want dan hoefde we dit verhaal niet nog 9 keer te doen haha.

Toen we dit klaar hadden gingen we de ooien van het land halen en op stal zetten en kwam ritchie ons helpen. GELUKKIG DEED HIJ HET IN 2 KEER HELEMAAL GOED! nadat alles op stal stond moesten we nog eventjes controleren. want toen we vanmorgen wakker werken en naar buiten keken zagen we nog 1 ooi op het land staan die had gelammerd die nacht haha.

foutje moet kunnen

Ook hebben Debbie en ik vandaag ondervonden dat we met een vieze sloot onze schoenen beter schoon krijgen dan met een schone kraan haha.

Heb er ook fotos van gemaakt zoals Debbie haar schoenen heeft schoon gemaakt.