dag11

Vandaag begin de dag al leuk. We mochten een ooi helpen met bevallen. Debbie had haar trauma nog niet verwerkt van het andere gehandicapte lam dus die vroeg of ik eerst wilde. NATUURLIJK WILDE IK DAT!

Dus ik met me hand erin en het lam goed gelegd. T was een groot lam dus moest aardig hard trekken om het eruit te halen maar HET LUKTE! Nadat HIJ eruit was zei Ken of er misschien nog 1 in zou zitten dus ik zei ik zou het niet weten. Toen ging Ken, Debbie en mij uitleggen hoe we vanaf de buitenkant van de ooi kunnen voelen aan har buik of er nog een lam in ligt. En jawel hoor ons lam had nog een broertje of zusje. Dus nu was het Debbie haar beurt om het te proberen. En dit lukte allemaal super binnen enkele seconden was er nog een meisje geboren. Hierna moest de ooi een injectie met ontstekingsremmende gebeuren dingen enz. enz. enz.

Toen dit klaar was moesten we naar de andere kant van de stal om een ooi met haar lammen in een pen te stoppen en de lammetjes hun navel te ontsmetten en ze een antibiotica pil te geven.

Hierna gingen we de stal vers stro geven en de ooien voeren.

Daarna gingen we ons zelf voeren. Tijdens het eten vroegen we aan Ceinwen of we de volgende keer weer mee mochten met boodschappen doen omdat we nog een paar dingen moesten kopen en we moesten nog brieven op de post doen.

Toen zei Ceinwen, ik ga straks willen jullie anders nu mee?

Dus natuurlijk wilde wij dat. En na het eten gingen we dus nog eventjes snel de lammetjes melk geven en schone kleren aantrekken. Toen de auto in en op naar de winkel.

Toen we bij het postkantoor aan kwamen zie Ceinwen hier kunnen jullie de brieven posten en als jullie over die brug lopen zitten jullie bij de winkel. Ik ga zelf eventjes naar een andere winkel toe ik zie jullie over 3 kwartier.

Dus Debbie en ik de auto uit en lopen richting het kostkantoor. Daarbuiten stond er een rode een soort van postbak/prullenbak waar we de brieven in moesten gooien ( tenminste dat hopen we dan anders hebben we onze brieven in de prullenbak gegooid ).

Toen naar de winkel toe en eventjes water kopen en wat lekkers en een cadeautje voor mijn vriendje haha. ( ik ga niet zeggen wat )

Toen we hiermee klaar waren gingen we naar buiten en wachten op Ceinwen, het duurde alleen wel erg lang tot ze kwam. Omdat we ene misverstand hadden haha. Ceinwen dacht dat we weer zouden afspreken bij het postkantoor en wij dachten wat we weer zouten afspreken bij de supermarkt. Maar gelukkig kwam ze ons ophalen en konden we weer naar huis. Toen we weer aankwamen bij de boerderij hebben we ons snel omgekleed en gingen we een andere stal vers stro geven.

Hierna gingen we naar een land toe omdat de boer ene belletje had gekregen van iemand dat hij een dode ooi had. Daar aangekomen vloog er heel snel een buizerd bij de ooi weg en toen we dichterbij kwamen zagen we dat ons ooitje was aangevreten ( bleh het stonk me toch een partij !!!!!) maar natuurlijk moesten we ook het lam van die ooi zien te vinden en mee nemen. Dit ging gelukkig allemaal snel en konden we terug. Toen het lam gevangen hadden zei de boer ik wil denk ik toch ook ooi 60 ( dat is een getal wat ze krijgen als ze naar buiten gaan ) wilde hebben. Dus deze ooi met haar 2 lammetje moesten we ook vangen dit ging ook allemaal vrij snel. Toen we alles naar de boerderij hadden gebracht vroeg ik aan de boer waarom ooi 60 ook mee moest. Toen vertelde bij een beetje een raar verhaal wat ik niet snapte en toen zei ik probeer is melk uit haar uier te krijgen. Dus ik naar de ooi toe en toen ik haar uier aan raakte schrok ik me rot. Hij was ROOD, KEIHARD, WARM, PIJNLIJK en alles war nog meer niet leuk is. Dus ik uit alle macht er melk uit proberen te krijgen, dit ging gewoon echt bijna niet omdat het zo hard was maar uiteindelijk na veel proberen kreeg ik wat, tot mijn grote schrik zag ik dat het alleen maar bloed was wat eruit komt.

AU!!! Het lijkt mij echt geen pretje als je tieten zo opgezwollen en pijnlijk zijn.

Maar de boer vertelde dat ze gelukkig al een stuk was opgeknapt. Toen dit alles klaar was gingen we naar de andere stal en daarna eten en douchen.

het was vandaag ook weer erg warm. we hebben een foto gemaakt als bewijs dat je kan zien dat het echt warm was: fotoalbum

Reacties

Reacties

jasper

Oehhh wat zou me kadotje tovh zijn? ;p

joya

haha ja!!!! moet je nog ff afwachten tot 21 april dan krijg je het!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!