dag 25, 26, 27 EN 28

Hallo, hier niet Joya maar mama Kitty.

Na een heftig Engels ontbijt moest ook ik 'aan de bak'. En geloof mij, dat was afzien.

Heb mijzelf in een overal gehesen en Joya moest lachen om mij te korte kaplaarsjes.

Later begreep ik waarom........

Het alleralleraller leukste was natuurlijk die kleine lammetjes de fles geven , vooral die mini Pieter is om op te vreten(dat gaat nog lang duren voor hij zover is, haha).helaas duurde dat het kortst.

Toen de rest(de schapen die in een ‘pen' staan) hooi geven en voer, de stallen stro erbij geven en schoon water. Tot zo ver alles onwijs leuk.

TOEN WERD HET AL MINDER!!!!

14 grote zakken voer vullen ,met een emmer, in een soort van enge grote ton staan. De meisjes vonden het een leuk idee dat ik dat maar moest doen. Ze stonden er zo bij te giebelen dat ik de boel niet meer vertrouwde, en heb geweigerd. Waren we bijna klaar komt de boer er 2 pikken en 2 minuten later knappe Ken er ook 2 ,damned.

Schapen voeren, eerst de troggen naar het pad slepen, voer erin en de deur open. Da's lachen.

Iedereen rent over iedereen heen ,lammetjes vliegen door de lucht en veel gebheeeeeeee ,dus maken dat je wegkomt.

Na het eten moeder en kind naar de wei. In Nederland had je de dierenbescherming op je nek gekregen, kan ik je verzekeren. Zie filmpje.

Moeders letten niet op hun kinderen als het tegen zit. De hond snap er geen snars van. Ik heb er vreselijk om gelachen ,maar na 5 weken zou ik niet meer voor mijzelf instaan, zeg maar.

Geloof mij ,het gaat steeds minder leuk worden!!!!!

Met Ken mee in een golfkar ,ik mocht naast hem zitten ,(he was not shy, zei hij) gelukkig reden we flink door, anders blijft de lucht zo hangen De dames zaten in de aanhanger.

De hond vrat de banden op tijdens het rijden ,maar ken was ' not impressed' en scheurde gewoon door, Hek open en hek dicht en ik stond tot aan mijn kuiten in de koeienvlaaien.

Balen stro over het ene hek via de vlaaien over het andere hek, waar nog een stuk vel van Debbie haar vinger aan hing.. Zonder piepen en gezeur gingen de meiden door en ik dacht :'Dit is mannenwerk'. Tot aan je kuiten in de shit en balen over een hek waar je net overheen kan kijken, gooien. Het leek op een soort van survival.

Lammetjes een elastiekje om hun staart, een fluorideerde hanenkam ,rug nummer op en in de aanhanger. Nu moeder nog, die moet je vangen en zij hebben 4 benen en wij 2.

De beste manier is te zorgen dat het lam flink schreeuwt om zijn moeder ,maar daar raken de andere moeders ook wat onrustig van, want niemand weet of het hun kind is????

Stal bijvullen met stro en de berg op. Kijken of er ergens een schaap in nood is. Ik kan je vertellen dat ik in nood was toen ik boven aan gekomen was ,zuurstof nood dan wel gezegd .De meisjes hadden nergens last van .Maar het uitzicht was het meer dan waart, dat wel. Wat is het hier toch prachtig.

Als afsluiting, 4 uur later, zonder koffie, mocht ik gelukkig de lammetjes weer de fles geven.

En heb mezelf gewassen en nog een keer gewassen en ik rook de rest van de dag overal stal....

Maar ik vond het leuk !!!!!!!!!

Ik heb onwijs veel respect voor Joya en Debbie dat ze deze stage gedaan hebben. Dit is een mega zware baan en erg geestdodend. Alle reden om een leuk vak te leren ,dus. Voor Fred en mij een ontzettend leuke ervaring om te zien wat de meisjes zo ver weg aan het doen zijn. En heel fijn om te weten dat ze bij 2 heerlijke en lieve mensen in huis zitten. Voor mij als moeder een hele geruststelling. Voor de gene die een leuk B&B adres zoeken? Een prachtig huis geheel in oud Engels stijl met een uitzicht van een sprookje .

Groet Kitty

Nou nadat onze werkdag erop zat gingen we naar Abby kom is hier heen of zoiets haha.

Daar eenmaal aangekomen waren ze gesloten maar de man was zo lief om ons toch eventjes een stukje van het huis te laten zien waar we voor kwamen. Nadat we wat gezien hadden, hebben we besloten dat we zaterdag terug zouden komen om het hele huis te bezichtigen!

Hierna gingen we naar de MACDONALD YEAH!!!! Helemaal blij. Na ongeveer 4 weken lam gezien te hebben gaat er wel een big mac menu in haha. Hierna hebben we nog wat rond gereden en gingen we naar de pup toe om met Ken wat te drinken. Daar aangekomen was er nergens een Ken te beKENnen, dus maar op naar een restaurant om wat eten. Eerst gingen we naar de lachende hond waar we weg werden gestuurd omdat het vol zat. De vrouw van dat restaurant vertelde ons dat er aan de overkant van de straat een goed Thaais restaurant zit. Dus wij daar heen. Doen we de deur open en het eerste wat Debbie en ik zeiden was: oke, we haten die man nu al.

Nadat we daar ongeveer 10 minuten gezeten hadden, waren Debbie en ik ons aan het ergeren aan alles in die winkel, de man was lelijk, zag er eng uit en liep raar, ze hadden K*T muziek op staan en toen we Fanta wilde bestellen zei die man. Hallo, ik ben een restaurant geen pup hoor. Toen waren we al helemaal klaar met hem. Maar moeders en Fred hadden honger dus bleven we braaf zitten terwijl we ons steeds meer gingen ergeren aan meneer kijk mij nou eens als niet thaaise man met een thaais restaurant BLEH!!!

Hierna gingen we richting huis en ons bedje in.

DAG 26

Zo vanmorgen hebben we eventjes lekker uitgeslapen. Na het uitslapen gingen we eten. Na het eten gingen we richting alle watervallen. Wat een mooi gezicht is dat zeg. Na de watervallen gingen we richting de zee om te shoppen!!! Yeah. Ik heb 5 schoenen gekocht haha. En Debbie 2. Hier en daar ook nog wat souvenirs gekocht voor thuis. En opzoek naar een eet tent. En jawel. Gevonden. Kregen we een pizza met verschrikkelijke ranzige kaas dus die hebben we niet opgegeten. Na het eten gingen we naar huis.

DAG 27

Vanmorgen om 9 uur reden we weg richting Ebby kom hier. Het hele huis bezichtigd, wat een gaaf huis!!! Ik heb genoeg ideeën op gedaan voor een huisje. Daarna gingen we naar een plek ergens ver hier vandaan om grotten te bezichtigen. Daar aangekomen WAREN ZE DICHT!!! Gelukkig hadden ze er een kinderboerderij naast zodat we nog eventjes dieren konden bekijken ( eindelijk is een keertje iets anders dan schaap haha! )

DAG 28

Vandaag ze dag zoals altijd pff. Was wel weer ff zwaar om weer aan t werk te gaan na 2 vrije dagen. Maar goed, we zijn gaat watjes dus we maken er maar weer wat van. Heb alleen niet zoveel te vertellen vandaag OOWJA!!! De Koe die aan het begin van de week ging kalven dachten we is vandaag bevallen yeah!! EN VOORDEREST WAS DIT HET ALLEMAAL WEL. Vandaag hebben we onze laatste zondag hier gehad!

Reacties

Reacties

Larissa

Super leuk verhaal meiden

Heb er weer om gelachen hihi

Xx laris

jasper

zozo wat een drukke dagen hoop dat ik zelf ook wel inspraak mag hebben als we straks samen gaan wonen voordat alles een engelse styl krijgt;p

mama kitty

K#t koe.

mama kitty

noem het maar niet zoveel vandaag.vergeet dat arme schaap niet met dat te kleine lammetje.op de valreep ben ik daar nig getuige van geweest.

Nicole

Leuk dat jullie toch nog wat van Wales hebben kunnen zien, behalve jullie boerderijtje en de heuvels en niet te vergeten, schapen, schapen, schapen en lammetjes.
Wen sjullie nog een leuke LAATSTE week !!!!
En suc6 met het examen!!!!!!
Maar dat gaat goedkomen!!! I'm sure of it !!!

Big fat kisssss mama/Nicole

monique

Sorry Debbie was ff ziek met de griep nog een paar dagen ik beloof je iig niet meer over schapen te praten en alletwee t beste met jullie examen tot gauw pffff kruip mn bed weer in tot snel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!